Objavljen Izvještaj o društvenom utjecaju ACT Grupe za 2018. godinu

ACT Grupa je kao prva organizacija u Hrvatskoj krenula s mjerenjem svog društvenog utjecaja još 2013. godine i od tada redovno objavljujemo godišnja izvješća. Posljednje tri godine objavljivali smo konsolidirani izvještaj zajednice društvenih poduzetnika, a ove godine podaci se u Izvještaju o društvenom utjecaju odnose isključivo na organizaciju ACT Grupa.

Tijekom 2018. godine proveli smo 10 većih projekata sufinanciranih iz EU fondova i dva programa potpore za poduzetnike s pozitivnim društvenim i/ili okolišnim utjecajemPokreni nešto svoje i U zoni – akcelerator za društvene poduzetnike. 12 poduzeća je potvrdilo da su im programi donijeli pozitivan utjecaj, a sva poduzeća su ostvarila bitna nova partnerstva (poslovni partneri, potencijalni investitori, veći klijenti). U programe podrške smo uključili 8 novih društveno odgovornih kompanija i impact investitora.

Razvili smo i pokrenuli nove usluge i modele podrške: Social Impact Award Croatia, Erasmus za mlade poduzetnike,  Akademiju poslovnih vještina, Zakladu za razvoj održivog ulaganja i poduzetništva Co-Impact te Digital Innovation Hub, operativnu skupinu za preciznu poljoprivredu.

Osim strukturiranih intenzivnih programa, pružamo i kraće oblike potpore i edukacije za društvene/impact poduzetnike (ili one koji to žele postati), organizacije civilnog društva ili društveno odgovorna poduzeća. Tijekom  2018. godine 389 osoba je sudjelovalo na našim edukacijama od čega 370 tvrdi da im je aktivnost značajno pomogla u radu i razvoju. Na Impact konferenciji koju smo suorganizirali u Zagrebu sudjelovalo je 240 sudionika/ica i 50 govornika/ica.

Ukupni prihodi organizacije iznosili su 4.062.850 kuna. Kroz poreze, prireze i doprinose u gradski, županijski i državni proračun uplaćeno je 120% više sredstava nego što smo iz njih primili. 17% prihoda odnosi se na promet s kupcima/klijentima. Udio dobavljača za koje smatramo da imaju značajni društveni utjecaj ili jaka etička načela je 10%. Udio kupaca za koje smatramo da imaju značajni društveni utjecaj je 70%. S tim kupcima je ostvareno 60% ukupnog prometa.

Dodana vrijednost po radniku (iznos koji je svaki/a od naših 18 radnika i radnica u prosjeku uprihodovao/la) iznosi 96.680 kn. S druge strane, naš negativni utjecaj na okoliš je 22 tona CO2 otiska od čega se najviše odnosi na putovanja automobilima (14 tona) i putovanja avionom (6,5 tona).

Detaljnije informacije i podatke potražite u infografici koju je za nas pripremila Fritula.


ACT Grupa će nastaviti s praksom mjerenja i upravljenja vlastitim društvenim utjecajem.
Tu uslugu nudimo svim drugim zainteresiranim dionicima i akterima društvene ekonomije. Za više informacija, slobodno nam se javite.