kako motivirate vaš tim?

husna-miskandar-FC4z3l4sUYc-unsplash-1
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Piše: Stjepan Mikec

Kao voditeljima poduzeća i timova primarna vam je zadaća brinuti za vaše radnike. Važno je da budu sretni, zadovoljni, motivirani jer to utječe na njih same, na suradnike i na vas. Rekli bismo na kulturu poduzeća. Naravno, sve je to na kraju vidljivo na vašem radu s korisnicima, performansama i uspjehu poduzeća.

Postoji desetak teorija o motivaciji. Za vas smo odabrali Herzbergovu teoriju motivacije (Two Factor Theory) jer je jako konkretna i omogućava vam da u akciju krenete odmah.Herzberg je teoriju postavio 1959. nakon što je istraživao koji faktori povezani s poslom utječu na ekstremno zadovoljstvo na poslu, a koji na ekstremno nezadovoljstvo na poslu. Otkrio je da ljudi navode različite faktore za zadovoljstvo i one za nezadovoljstvo, odn. da postoje faktori koji utječu na ekstremno zadovoljstvo, povećavaju motivaciju, a također da postoje faktori koji uzrokuju veliko nezadovoljstvo kada nisu prisutni. 

Neki faktori moraju postojati u organizaciji jer ako nedostaju, to uzrokuje ekstremno nezadovoljstvo, nemotiviranost i vjerojatno traženje drugoga posla. Takve faktore je nazvao higijenici. Njihovim daljnjim povećavanjem iznad zadovoljavajuće razine nećete puno postići u pogledu zadovoljstva.  Usporedite to s dnevnom količinom tekućine koja je potrebna vašem organizmu. Ako su to 2 litre, a vi popijete manje, bit ćete žedni, nezadovoljni, bolesni. Ako pak imate na raspolaganju dnevno 3 ili 4 litre, to pretjerano ne utječe na vaše zadovoljstvo.

S druge strane, postoje faktori koji, ako nisu prisutni, neće uzrokovati veliko nezadovoljstvo. Međutim oni su jako motivirajući. Njihovim uvođenjem stvarate zadovoljstvo, a povećanjem razine ga jako povećavate. Takve faktore je nazvao motivatori. 

Dakle suprotno od zadovoljstva 😊 nije nezadovoljstvo, već nedostatak zadovoljstva i motivacije, ovaj smajli 😐. A suprotno od nezadovoljstva😕 nije zadovoljstvo, već nepostojanje nezadovoljstva, također 😐.

Higijenici

Higijenici su faktori vezani uz posao čiji nedostatak uzrokuje veliko nezadovoljstvo.

Status – obavljanje smislenog posla (osoba može reći što radi i zašto je to bitno)

Plaća – primjerena primanja za posao

Radni uvjeti – ergonomija, zaštita, odmor

Sigurnost radnog mjesta – perspektiva da će osoba ostati dugoročno zaposlena (npr. ugovor na neodređeno, bez prijetnji otkazom)

Odnosi s voditeljem i suradnicima – poštovanje i dostojanstvo među kolegama; podupirajući, prijateljski, dobri odnosi

Supervizija – učinkovita, podupirajuća i nenametljiva (supervizor je mentor).

motivatori

Motivatori su faktori vezani uz posao čija prisutnost uzrokuje veliko zadovoljstvo

Priznanje – za dobro obavljeni posao (nagrade za rezultate, slobodni dani, proslava uspjeha…)

Postignuća – mogućnost za stvaranje postignuća, „velikih bitnih stvari“ kroz izazovni posao (mogućnost inoviranja, mogućnost edukacije drugih…)

Odgovornost – što više odgovornosti na članu tima (delegiranje ciljeva –  član tima sam organizira posao)

Osobni razvoj – omogućiti treninge i razvoj (edukacije, umrežavanja…)

Napredovanje – omogućiti napredovanje u poduzeću (na višu ulogu ili davanje dodatne odgovornosti…)

koja je strategija?

Možemo reći da je prioritet osigurati higijenike, dovesti ih na razinu na kojoj ne stvaraju nezadovoljstvo. To je defanzivna strategija, međutim njome si osiguravate da vaš tim ne budu nezadovoljan. Nakon toga ćete aktivno raditi na motivatorima koje ćete odabrati po prioritetima i vašim mogućnostima. Svi će željeti raditi kod vas! Na tržištu na kojem će borba za talentima biti sve veća. 

U organizacijama često imamo slučaj kombinacije – prisutni su motivatori od kojih se neki guraju na iznadprosječne razine, dok istovremeno fali higijenik ili više njih. U takvim organizacijama u prosjeku vlada zadovoljstvo, performanse su dobre, postoje izljevi motivacije i iznadprosječnog rada, no radnici imaju svoje padove zbog pojava nezadovoljstva i često kultura nije kakva bi mogla biti.

Na linku ćete naći tablicu za izradu strategije razvoja ljudskih potencijala na osnovu ove teorije.

ACT GRUPA ČAKOVEC

Dr. Ivana Novaka 38
40000 Čakovec – HR
info@act-grupa.hr
+385 40 390 047
_______
OIB 17942508126
HR 47 2402 0061 1006 84081

ACT Grupa Zagreb

Zagrebački inovacijski centar
Avenija Dubrovnik 15/1
(paviljon 12), modul 43
10000 Zagreb – HR

Scroll to Top