Muzej Mamurluka, korisnici programa Nevjerojatni 2021. godine, otvaraju prvu franšizu u Šangaju, velikoj kineskoj luci i najvećem gradu u Kini.
1. rujna 2022. godine organizirano je privatno otvorenje gdje su bili pozvani odabrani influenceri Kineske popularne scene. 3. rujna 2022. organizirano je službeno otvorenje kada će vrata muzeja biti otvorena za sve posjetitelje.
Od malog muzeja u Zagrebu do 400 kvadrata na dva kata u Šangaju
Proces stvaranja i razvijanja franšiza traje od otvorenja muzeja u Zagrebu. Šangaj je zadnjih par mjeseci bio pod velikim lockdown-om gdje je cijeli grad bio zatvoren. Otvorenje muzeja je jedno od pozitivnih novina koji će zabaviti stanovnike Šangaja, ali i s daljnjim rizikom ponovnog zatvaranja grada.
Prvi franšizni muzej obuhvaća prostor od 400m2, na dva kata i lociran je u centru Šangaja. Muzej je dobio novi prostorni koncept, novi sadržaj i puno novih digitalnih interakcija za posjetitelje. Koncept muzeja je napravljen kao put pijanog povratka kući od kluba do sobe gdje se budite ujutro, tako da će posjetitelji moći iskusiti jedan noćni izlazak bez da okuse kap alkohola. Na kraju ih čeka i edukativna soba u kojoj se mogu educirati o štetnosti utjecaja alkohola i tako povećati odgovornost u konzumaciji alkohola.
Muzej Mamurluka originalna je ideja mladog Hvaranina Rina Dubokovića koji je 2019. otvorio prvi i jedini Muzej Mamurluka u svijetu. Niti iznenadni lockdown nije spriječio mladi tim Muzeja Mamurluka u naumu daljnjeg širenja pa je tako krenula ideja razvijanja i širenja franšize muzeja. Tijekom lockdowna su okupili tim mladih ljudi širokih znanja, istraživali su i razvijali novi sadržaj i interakcije za buduće franšize muzeja.
Inovativni muzeji kao turistički izvozni proizvod
Osnivač muzeja Rino Duboković krajem 2020. godine, stupio je u kontakt s kustosicom i investitoricom iz Kine, Memory Bai koja je već surađivala sa zagrebačkim Muzejom za umjetnost i obrt, Muzejom osamdesetih i Muzejom prekinutih veza, a kako je aktivno pratila Hrvatsku odnosno zagrebačku scenu tako joj je za oko zapeo i Muzej Mamurluka. Postala je zainteresirana za suradnju te je tako stvoren model franšize.
Tim okupljen za razvitak franšize sastojao se od ekipe mladih ljudi. U procesu su sudjelovali Rino Duboković, koji je proveo istraživanje, idejni je kreator i voditelj projekta. Iva Carević sudjelovala je u idejnom procesu, arhitektica je koja je radila na digitalnoj vizualizaciji muzeja. Sanjin Vinković sudjelovao u kreativnom procesu, kipar je koji je radio na vizualizaciji soba. Petar Slaviček, programer koji je razvio AI interakcije, Roberta Mikelić, kiparica koja je bila dio tima ljudi koji su radili na dizajnu muzeja i Sonja Marković koja je sudjelovala u istraživanju i stvaranju sadržaja za franšizni muzej.
Tim Muzeja poručuje:
“Ponosni smo i zahvalni što smo uspjeli realizirati ideju franšize Muzeja Mamurluka, pogotovo u ova nezgodna vremena. Bilo je zahtjevno, ali dokazali smo sami sebi da je moguće ostvariti ono što smo zamislili. Krenuli smo kao mali muzej u centru Zagreba, a vizija nam je probiti se na globalno tržište. Franšiza u Kini je prvi korak ka tome. Kroz te franšize želimo zabaviti i educirati ljude o 360 slici alkohola uzorka i posljedica koje dolaze sa samom konzumacijom. Tu dolaze novi sadržaj i AI digitalne interakcije koje smo stvorili za muzej. Uzor nam je Muzej Iluzija, trenutno najveći franšizni lanac muzeja i sigurni smo da je ovo početak jedne svjetske ekspanzije koja će Hrvatsku i Zagreb staviti na mapu zanimljivih muzeja, i potvrditi (naše) muzeje kao jedan inovativni, kreativni hrvatski turistički izvozni proizvod.”