Ponašanje Kupaca

FILE PHOTO: Shoppers carry bags of purchased merchandise at the King of Prussia Mall, United States' largest retail shopping space, in King of Prussia, Pennsylvania, U.S., December 8, 2018.  REUTERS/Mark Makela
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Piše: Ana Brigović

Važno pitanje. Da li vam je bitno kako se vaši kupci i korisnici ponašaju, ili vam je bitno da se ispravno ponašaju iz ISPRAVNIH RAZLOGA? 

Marketing je vaš odnos s tržištem.
Kao i za svaki odnos ‘potrebno je dvoje’ tj. važan princip marketinga je obostranost.

Kvalitetu vašeg odnosa s tržištem ocjenjujemo kroz ponašanja. 
Željena ponašanja ‘druge strane’ su: (1) kupnja; (2) korištenje; (3) preporuka. Želite da vaš proizvod/uslugu kupuju. Želite da vaš proizvod/uslugu koriste. I želite da vaš proizvod/uslugu korisnici, kao i kupci, preporučuju drugima.

Kao i kod svakog odnosa, da bi isti bio na obostrano zadovoljstvo, treba se malo potruditi.

Drugom stranom ne možemo kontrolirati. Korisnik ili publika će misliti, shvatiti, osjetiti, ono što već će. Možemo svjesno samo paziti koje su nam namjere te promatrati odnos učeći o tome kakva reakcija druge strane nam je poželjna te što prethodi poželjnim ponašanjima. 

prethodnom tekstu kolega Roginek pisao je o održivom marketingu, koji potiče stavljanje na tržište ponude koja je vrijedna te doprinosi održivosti.

Svi vi, u našoj ekipi, djelujete po načelima održivosti. Pa koliko je to bitno ili korisno i komunicirati? I je i nije bitno, ponekad je manje nego korisno. 

Da bi poslovanje raslo i da biste bili financijski održivo trebate agregirati više različitih skupina korisnika, od idealnih i iskonskih fanova, do onih koji s vašim proizvodom rade stvari koje vama ne bi pale na pamet. I naravno sve između. 

Vaše skupine potrošača će kroz rast poslovanja i prodaje obuhvaćati sve od navedenog: 
a) ekipa koja jako brije na održivost i ‘glasaju’ svojim novcem tako da podupiru poslovanja koja su impact
b) oni koji žele biti kul i čuli su da je održivost u trendu; 
c) mladi koji su u tjeskobi da će svijet propasti pa znaju što je održivost; 
d) prosječni potrošači koji su obučeni da “ne možeš imati oboje” pa ostvarenje jednih benefita nužno znači gubitak drugih benefita (npr. način razmišljanja da “sve što je eko ne može biti učinkovito k’o kemija”, ili “ako je bio ond je skupo”, “reciklirano nije kvalitetno”, itd); 
e) ljudi koji nikad čuli za održivost i nisu skloni preuzeti osobnu odgovornost za očuvanje okoliša ili za društveno dobro;
f) ljudi koji jesu čuli za održivost, ali svejedno nisu skloni preuzeti osobnu odgovornost za očuvanje okoliša, ili za društveno dobro,
i još mnoge različite skupine do z..

Jeste li stvarno u poziciji da nekima od njih kažete “ne želim vas kao potrošače”? Ako jeste, super za vas, eksluziva isto može biti lukrativan poslovni model. Svi ostali – od prodaje živite, marketing i komunikacija vode prodaji. OK je imati mnogo različitih skupina potrošača.

Među nama, iz 15+ godina marketinga, “ispravni razlozi” su bullshit.

Jer ljudski mozak tako ne radi. Naime, u 99% slučajeva prvo djelujemo a onda razmislimo. Sve drugo bilo bi, iz perspektive našeg mozga, neučinkovito korištenje energije. Pa zato retroaktivno stvaramo opravdanja i racionaliziramo svoje odluke.

Znači ovako to ide: Staviš korisniku doma dve-tri kante za otpad, jedna do druge, svaka različite boje. Pa taj korisnik, eto, počne razdvajat jer su te kante tu. I onda nekih tri mjeseca kasnije taj isti korisnik objašnjava prijateljima za vrijeme večere da je jako bitno razdvajati otpad, jer okoliš… Rijetko tko će priznati da razdvaja jer, eto,”‘kul je bio taj set kanti u IKEA-i za kupit”… A čak i da jesu toliko iskreni, nisu vam u stanju ispričati kako je zapravo stvar išla, jer – ne znaju. Jer ih je vlastiti mozak uvjerio drugačije. 

S tim na umu, sljedeće važno pitanje je – kako možete utjecati na ponašanja da vam poraste broj korisnika i/ili kupaca? 🙂

ACT GRUPA ČAKOVEC

Dr. Ivana Novaka 38
40000 Čakovec – HR
info@act-grupa.hr
+385 40 390 047
_______
OIB 17942508126
HR 47 2402 0061 1006 84081

ACT Grupa Zagreb

Zagrebački inovacijski centar
Avenija Dubrovnik 15/1
(paviljon 12), modul 43
10000 Zagreb – HR

Scroll to Top