Društveno poduzetništvo se u Hrvatskoj smatra potencijalnim modelom za rješavanje mnogih društvenih i ekonomskih problema i potreba u zemlji, iako je još u vrlo ranoj fazi razvoja. S druge strane, i društveno odgovorno poslovanje (DOP), iako je na agendi raznih aktera, u Hrvatskoj je također još uvijek u ranoj fazi razvoja.
Većina društveno odgovornih kompanija o društvenom poduzetništvu, modelima i praksi društvenih poduzetnika, u Hrvatskoj ili šire, zna vrlo malo ili ništa. U javnosti, pak, još uvijek je veliko nerazumijevanje i društveno odgovornog poslovanja i društvenog poduzetništva.
Usprkos tome, suradnja između društveno odgovornih kompanija i društvenih/impact poduzeća u Hrvatskoj postoji, a ta suradnja se očituje u različitim modelima poslovanja. Kako bi skrenuli pozornost na te modele i primjere dobre prakse objavili smo prvi hrvatski kompendij provedenih društveno odgovornih nabava od strane poduzeća.
U ovom kratkom priručniku predstavljeno je nekoliko kompanija i njihova poslovna partnerstva i suradnje s društvenim poduzećima, iz kojih se mogu iščitati inovacije i novi poslovni modeli. Takva partnerstva i suradnje nose brojne benefite za obje strane, što dokazuje i sve veći broj primjera.
Kompendij je predstavljen na konferenciji o održivoj javnoj nabavi održanoj prošli tjedan u Zagrebu, kada smo najavili i kampanju “Kupujumo odgovorno – korporativni izazov 2020″ koju trenutačno pripremamo. Riječ je o zapravo vrlo jednostavnoj inicijativi s hrabrom ambicijom: 15 hrvatskih kompanija u 2020. godini nabavit će robu i usluge od 15 hrvatskih društvenih poduzeća u vrijednosti 5 milijuna kuna!