Tri hrvatska startupa u međunarodnom natjecanju za najbolju poslovnu ideju s društvenim utjecajem

Ascalia, MIRET i STEMI su tri poduzeća iz Hrvatske odabrana za sudjelovanje na međunarodnom natjecanju za najbolju poslovnu ideju s društvenim utjecajem koji će se održati u ožujku 2021. u Budimpešti.

Natjecanje, organizirano u sklopu projekta Finance4SocialChange, okupit će 30 najboljih društvenih poduzeća iz Bugarske, Moldavije, Austrije, Njemačke, Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Bugarske, Slovačke, Ukrajine i Rumunjske kako bi se natjecali u polufinalu u studenom 2020. godine. Četiri najbolja poduzeća dobit će priliku sudjelovati u finalu i osvojiti nagrade za potporu njihovom poslovanju, a koje osigurava UniCredit.

UniCredit je glavni partner projekta i podržava natjecanje u društvenom poduzetništvu s ukupno 30.000 EUR-a. UniCredit je među pionirima na području bankarstva s društvenim utjecajem i snažno se zalaže za izgradnju pravednijeg i inkluzivnijeg društva promičući poslovne inicijative s pozitivnim ishodima svugdje gdje banka djeluje. Uz financijsku nagradu, sudionici natjecanja imaju priliku umrežiti se s investitorima, stručnjacima UniCredit Social Impact Banking programa i relevantnim poslovnim partnerima iz cijele regije, ali i dobiti mentorstvo lokalnih stručnjaka, partnera natjecanja.

Nacionalni partner u Hrvatskoj je ACT Grupa, zajednica stvaratelja promjena i poduzetnička potporna organizacija koja već 17 godina jača ekosustav impact ekonomije u Hrvatskoj i regiji srednje i istočne Europe. Kroz ovakve strukturirane i korisnicima prilagođene programe potpore fokusirane na edukaciju, umrežavanje i financijsku podršku, omogućavamo brzi rast poduzeća s pozitivnim društvenim utjecajem.

Društvena poduzeća koja sudjeluju u natječaju odabrana su prema strogim kriterijima koje je definirala Njemačka agencija za financiranje društvenih poduzeća (FASE), gdje su procijenjeni društveni i ekološki aspekti poslovnih ideja, kao i učinkovitost poslovnih rješenja u rješavanju socijalnih ili ekološki problema, mjerljivost postignutih rezultata i održivost društvenih poduzeća za rad na tržištu.

U prethodnim fazama projekta Finance4SocialChange, Ascalia, MIRET, STEMI i druga društvena poduzeća sudjelovali su u kombiniranom iskustvu učenja kroz Akademiju za dizajn investicija društvenog utjecaja, mentorske sesije i mentorske radionice posvećene pripremi i izradi poslovnih planova za završno natjecanje.

Projekt Finance4SocialChange podržan je od strane EU kroz prekogranični program  Interreg Danube. Okuplja partnere iz 12 zemalja Podunavske regije koji nastoje razviti praktična rješenja i učinkovitiji regulatorni okvir za investiranje s društvenim utjecajem.

O projektima:

  • Ascalia omogućuje tvornicama uštedu energenata i proizvodnih resursa, što ne samo da diže efikasnost proizvodnje, već i smanjuje utjecaj tvornica na okoliš. Rješenje se bazira na AI i IoT tehnologijama prilagođenima za tvornice koje imaju stroge sigurnosne zahtjeve, dok im strojevi nisu nužno najnovijeg datuma. Ascalia olakšava modernizaciju bez potrebe za velikim kapitalnim ulaganjima. www.ascalia.io
  • MIRET je inovativni ekološki brand i tvrtka za razvoj prirodnih materijala s fokusom na održiva rješenja koja nisu štetna za okoliš. Početkom 2020. godine MIRET je lansirao svoju drugu generaciju eko tenisica izrađenih od 97% prirodnih materijala. Tvrtka je uložila 5 godina u razvoj, ispitivanje i proizvodnju jedne od najekološkijih linija obuće na svijetu te neprestano razvija proizvode koji brinu za čovjeka i prirodu. www.miret.hr
  • STEMI je tvrtka čija je misija privlačenje mladih u svijet znanosti, tehnologije i inovacije, tzv. STEM područje. Vjeruju da je to jedini način na koji će ljudi postići značajan napredak u dostizanju 17 Globalnih ciljeva održivog razvoja (SDGs). Kroz svoje proizvode, tehnološke avanture, STEMI mlade transformira iz konzumenata tehnologije u stvaraoce te ihinspirira na poduzetništvo i stvaranje novih tehnologija, a školama pomaže da svoje učionice pretvore u inovacijske laboratorije. www.stemi.education